Wet on wet alapozó:Felhasználások és alkalmazási folyamat

BESA, Tudástár

A Wet on Wet „nedves a nedvesre” eljárás, ahogyan azt a különféle berendezések osztályozásáról szóló bejegyzésben is említettük, nagy termelékenységű munkával jár együtt, ahol a különböző járműjavítási folyamatokra fordított idő csökkentésére törekednek. Az alapozóbevonat felhordása elengedhetetlen a minőségi javítás eléréséhez. Szigetelő, előkészítő és rögzítő bevonatként működik az alsó rétegek és a befejező festékbevonat között. Ezen túlmenően a töltőanyag színének helyes megválasztása optimalizálja a közbenső réteg és a befejező festék színegyezését.

Az alapozó felhordási folyamata, beleértve az előkészítési, felhordási és csiszolási fázisokat is, jelentősen eltérhet a választott javítási rendszertől, az alkatrész típusától és méretétől, illetve a javítás összetettségétől függően. Itt a Wet on Wet alapozó leggyakoribb felhasználási módjaira, a rendszer előnyeire és az alkalmazás során figyelembe veendő szempontokra fogunk összpontosítani.

Mi az a Wet on Wet eljárás?

Nagyon röviden, a nedves a nedvesen eljárás azon alapul, a töltőalapozót felvitele javítandó felületre annak utólagos csiszolása nélkül.
A Wet on wet alapozó jelentősen befolyásolhatja bizonyos javítási folyamatokat a karosszéria és a fényező műhelyekben. Fő célja a munkaidő csökkentése, a termelékenység növelése és a javítások menetének javítása.

 

 

Főbb szempontok

Ez a fajta alapozó kiváló szigetelő bevonatként használható a befejező festékekhez. Félfényes és egységes végső bevonatot érhetünk el vele.
A nedves a nedves töltőanyag megfelelő működéséhez elengedhetetlen a felület előzetes zsírtalanítása és alapos tisztítása.

Mi az a Wet on Wet eljárás?

Nagyon röviden, a nedves a nedvesen eljárás azon alapul, a töltőalapozót felvitele javítandó felületre annak utólagos csiszolása nélkül.
A Wet on wet alapozó jelentősen befolyásolhatja bizonyos javítási folyamatokat a karosszéria és a fényező műhelyekben. Fő célja a munkaidő csökkentése, a termelékenység növelése és a javítások menetének javítása.

Főbb szempontok

Ez a fajta alapozó kiváló szigetelő bevonatként használható a befejező festékekhez. Félfényes és egységes végső bevonatot érhetünk el vele.
A nedves a nedves töltőanyag megfelelő működéséhez elengedhetetlen a felület előzetes zsírtalanítása és alapos tisztítása.

Ügyeljen arra, hogy eltávolítson minden típusú szennyeződést a felületről, ezáltal elősegítve a következő rétegek tapadását, mivel nincs sok lehetőség a korrekcióra, mint más töltőalapozóknál az utólagos felületcsiszolása elhagyása miatt.Egy másik lényeges szempont, amit figyelembe kell venni a Wet on Wet alapozó felhordásnál, hogy mindig kövessük a műszaki adatlapon található utasításokat a felhordandó rétegek számáról és vastagságáról, valamint a megállapított száradási időkről. Példa erre a termékkategóriára a BESA-WET, egy könnyen felhordható nedvesen a nedvesen töltőalapozó, amelyet úgy terveztek, hogy optimalizálja az festési időt és a szórófülke használatát. Kiválóan tapad a kataforézises és más típusú bevonatokon egyaránt.

Nedves a nedvesen alapozó gyakori alkalmazása

Új elemek fényezése

A nedves a nedvesen töltőalapozó egyik leggyakoribb felhasználási módja az új alkatrészek kataforézissel történő alkalmazása esetén.Ehhez az eljáráshoz először alaposan zsírtalanítani kell a felületet és egy tiszta törlőkendővel meg kell tisztítani az alkatrészt, eltávolítva ezáltal mindenféle felületi szennyeződést.

Ezt követően az alkatrész készen áll az alapozó felvitelére. Néha szükség lehet a felület csiszolására, ami az alkatrész kataforikus minőségétől függ.

  • Kövesse a termék műszaki előírásait a felhordandó rétegek számára és vastagságára vonatkozóan. Vigyen fel egy vékony, egyenletes réteget, amely ne legyen túl vastag, a későbbi esetleges festési hibák elkerülése érdekében.

Ezután a meghatározott száradási idők letelte után közvetlenül, a töltőanyag csiszolása nélkül hordja fel a befejező festékbevonatot.Ez segít csökkenteni a javítási időt és az ilyen típusú javításoknál a felhasznált termékek mennyiségét.

Belső területek festése

Ajárművek gyártása közbeni festési folyamata között bevett gyakorlat, hogy különbséget tesznek az alkatrészek külső és belső felülete között, mint például a motorháztető belső, az ajtók belső terei vagy a motortér között.

Ezeknek a belső területeknek a színárnyalatai és hatásai (solid, matt, félfényes) eltérnek a test látható területeinek felületétől. Ennek célja a költségek és a termékfelhasználás csökkentése. Az ilyen típusú területeken a Wet on Wet töltőalapozó használata nagyon gazdaságos és eredményes, lecsökkentve a javítási időt és jó tapadást biztosít a következő bevonatokhoz az alsó rétegek szigetelésével.

Mik az előnyei a Wet on Wet alapozónak?

  • Kevesebb idő a területek takarására: egyetlen réteg felvitele az alapozási művelethez a befejező festékbevonat előtt.
  • Rövidebb száradási idő: a termék műszaki adatlapján megadott száradási időtől függően közvetlenül felhordható a befejező festékbevonat.
  • A csiszolási folyamat elhagyása: azt jelenti, hogy nem szükséges a kata aforézis alapozó csiszolása, viszont egyes esetekben előfordulhat, hogy a felület egy kis részét meg kell csiszolni a meglévő felületi hibák kijavítása miatt.
  • Kevesebb anyagfelhasználás a javítás során: kevesebb takarószalag, takarópapír és csiszolópapír és zsírtalanító szerek használata a felület tisztításához, takarásához.
  • A műhely termelékenységének növekedése / alternatív költség: A járművek javítási idejének csökkentése a termelékenység növekedését jelenti a műhelyben.
  • Az energiafelhasználás és ráfordítás idejének csökkenése,a rövidebb száradási idő, a fényezőfülke és az infravörös szárító berendezés használati idejének lerövidülésén keresztül.

Összegzés

Amint láttuk, a Wet in Wet eljárás segíthet növelni a műhelyben végzett javítások termelékenységét és jövedelmezőségét.Önöknek, mint szakembereknek kell felmérniük a kiválasztott alkalmazást és termékfelhasználást, ami számos tényezőtől függ, például a javítandó alkatrész fajtájától vagy a javítás típusától.